Kodukøpp 2016

digiped

Kodukøpp 2016

  • 18 feb 2016

teknisk museummed cup midt

Konkurransen KoduKøpp er et initiativ for å få programmering inn i skolen i en tverrfaglig sammenheng (og innenfor eksisterende læreplaner). Konkurransen prøver å engasjere jenter så vel som gutter, og har ikke ensidig fokus på selve programmeringen – nettopp for å motivere barn og ungdom med ulike interesser. Vi deler ut pokaler i ulike fag: K&H, norsk og matematikk – men hovedprisen går til spilldesignere som klarer å kombinere det de har lært i disse fagene. KoduKøpp er ikke en artig heldagsevent for noen få elever, men et verktøy man kan bruke til å endre, variere og modernisere innhold og metode i skolen.

Mange ungdommer bærer på en drøm om å bli spilldesignere. I et samarbeidsprosjekt mellom Teknisk museum, Microsoft og Digitalpedagogene bruker lærere spillprogrammeringsverktøyet «Microsoft KODU» i realfag, norsk og estetiske fag. Med dataspill på timeplanen er motivasjonen på topp!

MysticUnicorn

Vi arrangerer Kodukøpp 2016 i samarbeid med:

tekniskmuseumlogo

Microsoft_logo_2012.svg_-1024x219

Se hjemmesiden: http://www.koducup.no/

I KoduKøpp kan man delta i 4 forskjellige kategorier: Kodu Master, Kodu Narr, Kodu Builder og Kodu Nerd.

Kodu Master: Spillet som er mest gjennomført
Kodu Narr: Den beste interaktive fortellingen
Kodu Builder: Den mest kunstneriske utformingen
Kodu Nerd: Den beste programmeringen

Deltakerne kan selv velge om de vil satse på en av kategoriene eller om de vil prøve seg på flere! Jo flere, jo bedre vinnersjanse.

Media:

Microsoft pressemelding

Moss avis

Laagendalsposten

Lister24

Logg inn Jobbe med oss?